Květen 2015

DIARY | How I got through graduation?

26. května 2015 v 20:41 | Tera |  mylife
Tahle koláž vystihuje poslední týden.
Učení, učení, zvýrazňovače, které mi 2x přeštaly psát a já hledala nějaké jiné.
Přítelovy kočky, které prostě nechtěly abych se učila :D
Ale včera mi byly největší oporou. Včerejší nálada jakože "fuck it all"
Podpora mého přítele při učení, že stojí při mě.
SPOTIFY - bez kterého bych se neobešla.
Moje kreslení věcí nechápu (v tomto případě, zápletky ve Velkém Gatsbym).

TAG | boyfriend

11. května 2015 v 21:06 | Tera |  mylife
Jelikož byl ten první máj, tak jsem se rozhodla udělat s přítelem boyfriend tag.
D: (Davča - přítel)
T: (Tera - já)
Je trošku kratší, protože otázky typu "co má ten druhý rádši to x to" mi nepřijdou tak zajímavé..

Tak jdeme na to :)

Přípravy k maturitě?

8. května 2015 v 10:36 | Tera |  mylife
Dlouho jsem se neozývala, co bylo důvodem?
Škola.
Tento týden pondělí - středa (4.5. - 6.5.) jsem měla písemnou část maturity, tu státní.

Ráda bych se vyjádřila k didaktickému testu z ČJ i když je toho plný internet.
Předpokládala jsem, že bude ten test těžší než který byl minulý rok, už jen kvůli otevřeným úlohám. Ale, je tu jedno velké ale! Ilustrační test na internetu měl otevřené úlohy velice jednoduché. V knížce od didaktisu k maturitě 2015 byly všechny otevřené úlohy zaměřené na doměnky, pravopisné chyby nebo autora uvedeného úryvku. To co dali ale do té maturity, kteoru jsme všichni psali mě zarazilo. Čekala jsem, že to bude těžké, ale aby byl o 80% těžší než uvedli v ilustračním testu mě spíš nakrklo, než překvapilo. Jidáše snad ani zmiňovat nemusím, ano můžete se do mě pustit, že kdo nezná Jidáše nemusí ani chodit k maturitě. Ale nemůžete někomu vnucovat nějaké náboženství, to nemá s českým jazykem opravdu nic společného, ale bylo tam víc otázek které mi dělaly problém, takže nebudu svádět vše na tuto jedinou otázku.
Spíš mi přijde komické, že z didaktického testu z jara i podzimu 2014 jsem měla vždy kolem 75 - 80% a z ilustračního na 2015 jsem měla 60% a teď podle výsledků, budu ráda že to dám na body.

Pořád mi někdo říkal, ať se na didaktický test připravím, ale jak? V minulosti býval o pravopise, porzoumění textu a maximálně poznání autora nebo funkčního stylu. Nebyly tam otevřené úlohy a já opravdu nemohla čekat, že tam bude otázka na nějakou osobu z Nového zákona nebo na nějakou řeckou bohyni.

Jsem zastánce toho názoru, že maturitu nechci za podpis, ale ilustrační test byl oproti tomu ostrému didaktickému testu o 80% lehčí. Jak se mám teda potom připravovat na didaktický test, když mezi ilustračním testem a testem na ostro je rozdíl skoro 80%? (Dle mého názoru)
Jsem na Střední odborné škole služeb se zaměřením na cestovní ruch. Češtinu jsme měli celé 4 roky 3x týdně. Bibli a řeckou literaturu jsme brali v prváku. Koho by napadlo, že to dají do maturity? Mě teda ne.
Opravdu mě to naštvalo a jestli to neudělám a budu muset v září znovu, budu naštvaná o mnoho víc (a ano vím, že to není o ztrátě 2 bodů z Jidáše, pokazil jsem toho víc, ale některé ty otázky byly prostě na hlavu a přemýšlela jsem nad nimi několik desítek minut - tedy až poté, co jsme měla zbytek testu hotový)

Slohovka z Čj měla naopak vynikající témata. Angličtina měla taky dobré témata na slohovku a didaktický test z angličtiny mi přišel stejně těžký jako v předchozích letech.